Mánesova 1672, 356 01 Sokolov
e-mail: info@skolamanesova.cz
tel.: 359 807 052, 777 929 364

slider-1

Školní vzdělávací program „Mánesova – škola globální výchovy – ŠVP PV“ vychází z koncepce vzdělávání, kterou realizujeme od roku 1999 a jež je v souladu se záměry Rámcového ...

více ...

slider-1

Základní škola Mánesova nabízí žákům možnost všestranného rozvoje v jedinečném školním prostředí pod vedením zkušených učitelů. Škola se zaměřuje také na výuku žáků nadaných či motivovaných ...

více ...

slider-1

Čtyřleté Gymnázium Mánesova úspěšně vzdělává studenty již sedmým rokem. Navazuje na vzdělávání v ZŠ Mánesova, která na druhém stupni realizuje výuku žáků minimálně na úrovni osmiletého gymnázia ...

více ...

Procházka naší školou

Mánesovka je správná volba, píše bloggerka Karol

2.4.2021 | Martin Volný

Nástup do školky je velkým milníkem každého dítěte. Některé se do školky těší a nemůžou vydržet ani poslední rok, než nastoupí a pak jsou děti, které školku absolutně odmítají. Také mám pocit, že s tím vším souvisí i přístup ke školce vás jako rodičů podle toho, co jste prožívali v dětství. Já osobně školku milovala a moc jsem se těšila, až do ní dcera nastoupí. Ale vím, že jsou lidé, kteří na školku nevzpomínají vůbec v dobrém, ztratili důvěru a mají strach tam dát své dítě. V dnešní době je ale naštěstí mnoho možností a vy sami si můžete zvolit přesně to, co bude vyhovovat vám všem, co bude naplňovat všechny potřeby celé rodiny a hlavně, co s vámi bude souznít. Můžete si vybrat školku podle svého bydliště anebo podle toho, co je vám blízké – lesní, Montessori, Waldorf nebo soukromá, která má zase jinou přidanou hodnotu.

Jenže ani to se neobjede bez nevyžádaných rad, řečí, kroucení hlavou, nepochopením apod. Jenže kdo nechce, tak to nepochopí. A u nás to nechápe nebo spíš nechce pochopit víc lidí. Proč jsme zvolili takovou školku? Co je na ní tak jiné? Vždyť je to jen budova před rozpadem s obrovským reklamním plakátem! Vždyť je to jen hromada peněz a my nemáme na rozhazování. Však manželovo nejstarší dcera chodila do normální školky a taky se přece všechno naučila. Proč jsme vybrali školku na druhém konci města? Proč chceme soukromou, když máme státní doslova pod okny? Zbytečný vyhazování peněz! Ok a můžu to už začít vysvětlovat anebo si každý bude myslet svoje a nemá to smysl vůbec řešit? Chtějí to vůbec pochopit? Mají vůbec zájem zjistit naše důvody nebo potřebují jen odsuzovat bez jakéhokoliv zájmu o další informace? Kde se to v těch lidech bere? Rychle odsoudit a nedat šanci

Chtěla jsem školku, kde to bude „jako doma“. Se stejným přístupem, stejnými názory, stejnou myšlenkou, prvky, možnostmi, a hlavně aby tam bylo i něco navíc. Něco, co není jen tak všude jinde. Něco, co je jedinečné. Něco, co se nedá jen tak okopírovat a převzít. Něco, co ve vás vyvolá nadšení. Něco, co nebude jen tak bokem, ale bude to součástí celého dne. Přesně to Mánesovka má a dýchne to na vás už při první návštěvě. Úplně nejvíc se mi líbí, že školka navazuje na základní školu a následně gymnázium. Takže pokud se dcerky rozhodnou, můžou zůstat na stejném místě až do maturity. Stále se svými přáteli, které znají od školky a s těmi skvělými učiteli, které jsem si zamilovala od první chvíle a se kterými vztahy nadále prohlubujeme. Je to místo, do kterého vejdete, a nechce se vám odejít. Je to místo plné lásky, klidu a pohody. Místo, kam byste sami nejraději nastoupili. Místo, kde byste se sami chtěli okamžitě začít vzdělávat.

Vidím velká pozitiva ve smíšené třídě, kdy starší pracují s mladšími a mladší se staršími. Některé děti to znají z domova, ale pak jsou děti, které nemají sourozence a učit se ostatním pomáhat a pečovat o ně, to je prostě báječný. Starší děti pomáhají mladším s oblékáním, zavazováním bot, zapínáním bundy. Mladší děti od starších čerpají slovní zásobu, informace, vidí v nich svůj vzor, baví je si s nimi hrát, protože už to není hra malých dětí, ale svět starších a přebírají od nich vše, co vidí i slyší. 

Během denních činností školka využívá i rodilé mluvčí – co víc si můžeme přát, než rodilé mluvčí. To je něco nenahraditelného, nenapodobitelného. Děti se učí angličtinu naprosto přirozeně. Neodlišují, co je česky a co anglicky. Nasávají vše jako houba a najednou to vybalí a dorozumí se anglicky lépe než já po xxx letech angličtiny ve škole. Na maximum využití absorbující mysli ve všech směrech.

K tomu všemu individuální přístup, práce s Montessori pomůckami, prvky waldorfské pedagogiky, rodinné prostředí, přátelská komunikace, podpora samostatnosti, naladění na stejnou vlnu. A to ani nemluvím o tom, jak funguje škola – žádné zvonění, minimální sezení v lavicích, žádné úkoly ani známky, nemají ani učebnice či sešity. Učí se v epochách a podle inovativního českého vzdělávacího konceptu Škola můj projekt. To není sen, to je realita, a dokonce přímo u nás na konci světa, kde má člověk pocit, že nic není. 

Věděla jsem, že Mánesovka je ta správná volba, už v době kdy byl první dceři snad rok a půl. Takhle předem jsem měla školku vybranou a šla jsem na jistotu. Doslova. Musíte si být svým výběrem jistí. Nás děsily ty peníze, upřímně. Pro někoho to moc není, je to na jednu stranu opravdu „levné“, když si srovnáte jiné takové školky, ale pro nás je to dost peněz. Jenže to přesvědčení o správné volbě bylo silnější a my se snažíme dělat vše proto, abychom ji zvládali platit oběma holkám a časem i všem třem.

 

Vybírejte hlavně srdcem, protože právě školka může být těmi nejlepšími vzpomínkami na dětství. Já na školku vzpomínám moc ráda a jsem vděčná za možnosti, kdy můžou na školku stejným způsobem vzpomínat i mé dcerky."

Karol Tišerová

 
obrázek
ŽivotpodleKarol
obrázek
ŽivotpodleKarol
obrázek
ŽivotpodleKarol

Prožili jsme spolu

Pomáháme během

Jak pomoci na jeden zátah sobě i druhým? Co třeba virtuálním během!‍

obrázekobrázek

Potěšili jsme seniory i o Velikonocích

Výrobou velikonočních dekorací a přáníček jsme - stejně jako v době adventní - potěšili seniory z našeho partnerského domu s pečovatelskou službou v Dolním Rychnově.

obrázekobrázek

Co děláme a co chystáme

Píší o nás v Sokolovském deníku...

Každé ráno vám dítě opakuje, že nechce do školy? Stěžuje si, že ho škola nebaví? Že učitelé neučí zajímavě? Že neví, proč se učit nazpaměť? Že vlastně ani netuší, proč se danou látku učí? Pak právě pro vás je koncept Škola Můj Projekt (ŠMP) realizovaný sokolovskou Školou Mánesova, který inovuje české školství a usiluje o to, aby škola připravila žáky na praktický život v reálném světě, umožnila jim poprat se s životními výzvami a především z nich vychovala spokojené lidi.

obrázekobrázek

Den s Mánesovkou

V sobotu 7. 12. jsme přivítali desítky návštěvníků, kteří se přišli podívat do naší školy, načerpat informace, zkusit si matematiku Hejného, nebo si vyrobit vkusnou vánoční dekoraci. 

obrázekobrázek

30. výročí listopadových událostí očima dětí

Ponořili jsme se do listopadových událostí. Zapojili jsme se do projektu Naše revoluce Člověka v tísni a zjišťovali jsme, jak na revoluci a období před ní vzpomínají rodiče a prarodiče. Na základě vyprávění dětí s rodiči vzniklo několik úžasných příběhů.  Právě příběhy pamětníků jsou skvělou metodou, jak dětem přiblížit historické události. Děkujeme všem, kteří byli ochotni vyprávět...

obrázekobrázek
nahoru