Mánesova 1672, 356 01 Sokolov
e-mail: info@skolamanesova.cz
tel.: 359 807 052, 777 929 364
V naší škole realizujeme inovativní český vzdělávací koncept Škola Můj Projekt. Tento ucelený systém umožňuje dětem rozvíjet odpovědnost za sebe a za svět kolem nich.
Otázky, které si klademe
Kdy ještě chování a učení dětí řídit a kde již dětem ponechat volnost? Co je nutné ohraničit pravidly a kde se bez nich zcela obejdeme?
Obojí vnímáme jako stejně důležité. Kdy má učitel reagovat na jedinečnou situaci ve třídě a kdy se držet předem připraveného plánu?
Jak propojit formální a neformální vzdělávání? Jak systematicky využít jedinečnost lokality, ve které se škola nachází? Jak ze školy neudělat uzavřenou bublinu, ale naplno využít možnosti, které nabízí svět okolo?
Pilíře, na kterých stavíme
Vztahy
Individuální přístup
Inspirace
Prostor pro osobnostní růst
Integrovaně tematická výuka
Výuku prvouky, přírodních věd, společenských věd, matematiky a českého jazyka převážně integrujeme do promyšlených tematických celků. To umožňuje ponoření se do tématu a jeho hlubší pochopení a vnímání v souvislostech.
Výuka v projektech
Od první třídy si děti osvojují základy projektového řízení. Projekty jim nabízejí příležitost měnit svět kolem sebe. Výuka v projektech obsahuje velkou míru svobody, ale také odpovědnosti. Rozvíjí přirozenou spolupráci i vrstevnické učení.
Můj den
Od třetí třídy si děti jeden den v týdnu plánují a řídí výuku samy, a to s ohledem na osobní rozvoj. K dispozici mají jako podporu osobní mapu klíčových kompetencí. Můj den je příležitost zlepšovat sebe sama. Úlohou učitele je děti inspirovat a doprovázet.
Rozvoj klíčových kompetencí
Cíleně a pravidelně pracujeme na rozvoji tzv. klíčových kompetencí žáků. Ti mají k dispozici své mapy učebního pokroku a v nich mohou zaznamenávat, jaké měkké dovednosti si při jaké části výuky osvojili.
Sebehodnocení a plánování
Děti dostávají slovní hodnocení, odmala se učí i sebehodnocení a vrstevnické hodnocení. Hodnotíme kriteriálně, tj na základě předem stanovených kritérií. Důkazy o tom, co se naučili, i za co jsou hodnoceni, si žáci sbírají do svých portfolií. Rozvoj v kompetencích si zaznamenávají do map učebního pokroku. Učitelé dělají roční i měsíční plány. Ty jsou veřejně dostupné dětem i rodičům.
Učíme venku
Minimálně jeden den v měsíci probíhá inspirativní výuka mimo školu. Využíváme jedinečnosti a zvláštností lokality, ve které škola působí. Program se vždy váže k tématům aktuální výuky.
Výuka anglického jazyka
Výuka anglického jazyka probíhá od 1. ročníku, od 3. ročníku se děti systematicky připravují na složení mezinárodně uznávaných jazykových zkoušek z anglického jazyka. Anglický jazyk vyučují rodilí mluvčí nebo učitelé, kteří žili v zahraničí.
Téma – lidské tělo, soustavy - 8. ročník
Jak integrujeme přírodopis, chemii, projekty, výtvarku, češtinu... a ani vlastně není podstatné, jaká hodina je v rozvrhu - děti se vše učí provázaně a smysluplně - výuka je činnostní - proto je to baví - rozumějí tomu a pamatují si to...
V 9. ročníku naší ZŠ bylo ve školním roce 2021/2022 celkem 14 žáků. Všichni se dostali na střední školu či gymnázium, které si vlastním výběrem zvolili. Mnozí z nich vybírali ze dvou škol, na kterých uspěli.
Níže jsou uvedeny školy, na kterých žáci uspěli a vybrali si je pro další studium.
Na 2. stupni naší základní školy pokračujeme v integrovaně tematické výuce, jakou znáte z 1. stupně.
Máte doma budoucího prvňáčka?
Přinášíme vám podrobnější ochutnávku, jak vypadá 1. třída u nás
V pololetí jsme rozdali dětem vysvědčení – pomyslnou tečku za velkou prací, která děti i nás, pedagogy, provází vždy celé pololetí.